Kup Usługi

Niewiele jest dzisiaj domów, w których nie korzysta się z Internetu. Będąc online robimy zakupy, załatwiamy formalności i komunikujemy się. Nic więc dziwnego, że na rynku znajdziemy wielu dostawców, gotowych zaoferować nam usługę dostępu do sieci. W natłoku kolejnych ofert i pakietów, trudno jest czasem wybrać taki, który będzie odpowiedni do naszych potrzeb. Jeśli obecny operator nie spełnia naszych oczekiwań, powinniśmy zorientować się, w jaki sposób możemy złożyć wypowiedzenie umowy na Internet. Kilka wskazówek na ten temat można znaleźć poniżej. ​

Wypowiedzenie umowy o Internet – wzór

Za napisanie wypowiedzenia umowy u rozmaitych usługodawców, czasem trudno się zabrać. Nie wiedząc od czego zacząć, wiele osób poszukuje gotowego szablonu do wypełnienia. Jeśli chodzi o rezygnację z Internetu, wzór formularza za darmo lub w wersji płatnej również bez trudu znajdziemy w sieci. Czy jednak warto z takiej opcji skorzystać? Uniwersalne wzory mogą nie sprawdzić się w przypadku naszego konkretnego dostawcy Internetu, zwłaszcza jeśli nie zawierają odpowiednich rubryk do wypełnienia. Zanim zdecydujemy się skorzystać z gotowca, upewnijmy się, że znajdują się tam miejsca na wpisanie kluczowych informacji, takich jak nasze imię i nazwisko oraz dane abonenckie, które pozwolą operatorowi łatwo nas zidentyfikować np. numer klienta czy numer umowy. ​

Pobierz wzór wypowiedzenia umowy na internet. (PDF)

Rezygnacja z Internetu – jak się za to wziąć?

Wypowiedzenie umowy powinno mieć miejsce, kiedy dobiega końca określony w niej czas, na jaki została zawarta. Wówczas powinniśmy dostarczyć operatorowi wypowiedzenie i pamiętać równocześnie o tym, by zrobić to z odpowiednim wyprzedzeniem, które najczęściej wynosi miesiąc. Zatem jeśli umowa wygasa z końcem września, wypowiedzenie musimy złożyć do końca sierpnia. Co się stanie jeśli nie zdążymy? W większości przypadków oznacza to, że umowa ulega automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony.

Co jeśli mamy umowę na czas nieokreślony? W takim wypadku wciąż możliwa jest rezygnacja z Internetu. Najczęściej ponownie obowiązuje nas miesięczny okres wypowiedzenia, więc jeżeli spóźnimy się ze złożeniem oświadczenia o rozwiązaniu umowy, w najgorszym wypadku pozostaniemy abonentami jeszcze przez kolejny miesiąc. ​

Rozwiązanie umowy o Internet przed terminem

Czy możliwe jest rozwiązanie umowy o Internet przed terminem? Na ogół tak, chociaż niekiedy wiążą się z tym pewne konsekwencje. Każdy usługodawca trochę inaczej konstruuje zapisy w umowie, które dotyczą przedwczesnej rezygnacji. W niektórych wypadkach będziemy zmuszeni zapłacić karę lub zwrócić ulgi, które zostały nam przyznane na promocyjnych warunkach. Zanim zerwiemy umowę, powinniśmy ją dokładnie przestudiować, a w przypadku wątpliwości, zapytać opiekuna klienta, jakie są możliwe konsekwencje wcześniejszego wypowiedzenia.

W przypadku kiedy usługa nie jest świadczona jak należy, nie mamy dostępu do sieci lub mierzymy się z częstymi awariami, możemy wystąpić o rozwiązanie umowy o Internet przed terminem z winy dostawcy. Jeśli nasza reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, nie powinniśmy być zmuszeni do płacenia kary. Jednak rzadko zdarza się, że reklamowanie usług internetowych przebiega bezproblemowo. Warto więc swoją sprawę dobrze udokumentować i poprzeć dowodami. ​

Wypowiedzenie umowy o Internet przez e-mail

Najczęściej rezygnacja z Internetu wymaga od nas przesłania wypowiedzenia listem poleconym lub złożenia wizyty w salonie dostawcy usług. Czy jednak wypowiedzenie umowy o Internet przez e-mail będzie skuteczne? Chociaż najlepiej skorzystać z metod dostarczenia rezygnacji rekomendowanych przez operatora, w wielu wypadkach e-mailowe wypowiedzenie również powinno przynieść efekt. Jest to zgodne z prawem, o ile dokument prześlemy w odpowiednim terminie i dopilnujemy, aby trafił pod właściwy adres.

Chcesz wiedzieć, jak zrezygnować z usług konkretnych dostawców? Sprawdź nasze pozostałe wpisy i dowiedz się, jak wypowiedzieć umowę w: T-mobile, Toya, JMDI, Canal+, NC+, UPC, East&West, Orange, INEA, Play, Vectra oraz Multimedia.

Zgłaszanie awarii

Numer telefonu do działu technicznego czynny 365 dni w roku przez całą dobę.

Koszt połączenia zgodny z cennikiem Operatora.